Založ si blog

JUDr. Gustáv Husák, CSc

ZAKUTIA BRATISLAVY 2. – JUDR. GUSTÁV HUSÁK CSC    
 
Nedeľa, jeden z tých dní kedy máme čas aj na seba, kedy keď skončí rodinný obed môžeme si ísť podľa seba. Počas víkendov trávime čas podľa svojich rozhodnutí a ja ich trávim rád cestovaním a spoznávaním. Dnešnú „túlavú a bádaciu“ nedeľu som nešiel ani tak ďaleko, ale ostal som vo svojej rodnej Bratislave a vybral sa na hrob posledného prezidenta roku 1989. Keď som prišiel na cintorín prišiel za mnou muž a jeho slová ma prekvapili a aj potešili zároveň. „Vy hľadáte hrob Gustáva Husáka, však“? Ostal som stáť, nechápal som a zároveň mojim telom prešli zimomriavky, pretože som vedel, že to znamená len jedno, že tam chodí vzdať mu hold a úctu viacero ľudí. Zobral ma k hrobu a dali sme sa do reči. Pýtal som sa ho na veľa vecí, na Husákovu rodinu, deti…a napokon…mi odpovedal na otázku, či nevie ako to vyzeralo počas pohrebu. Povedal mi, že on ho pochovával, že v tom roku tam nastúpil a opisoval mi ako to tam celé bolo, koľko ľudí prišlo a aj ohľadom samotného hrobu. Ale to rozpisovať nechcem. Prišlo len pár ľudí, bol to súkromný pohreb a nie štátny. Bolo mi z toho smutno, ale chápal som to. Aj ja som sa v tej chvíli vrátil do roku 1991, keď boli médiá plné….toho…“slobody“. Alebo ako to mám nazvať.
Už o pár dní 18.11. tu bude výročie jeho odchodu a ja si pôjdem uctiť jeho pamiatku, aspoň jednou sviečkou, aj keď si zaslúži toho oveľa viac. Oveľa viac.
Prišiel som si uctiť pamiatku muža, ktorý podľa jeho blízkych nebažil po moci, ale snažil sa vytvoriť krajinu, kde ľudia budú radi žiť. Veril svojim ideálom a svojej viere a podľa toho žil. Bol utiahnutý, hĺbavý a jeho prejavy mali múdrosť jemu vlastnú, mali ako sa vraví „hlavu aj pätu“.
Prišiel som si uctiť pamiatku muža, vďaka ktorému som prežil krásne a pokojné detstvo, bez strachu, v mieri, dostal som vzdelanie a rodičia nemuseli doslova drieť na to, by dieťa mohlo ísť na školu. Mohli sme sa pokojne hrávať na ulici, na dvore, na školských ihriskách.
Prišiel som si uctiť pamiatku muža, ktorý sa stal symbolom socializmu v Československu, ktorému záležalo na ľuďoch, na deťoch, tak aby žili inak ako on. Vo vojne, v strachu.
Prišiel som si uctiť pamiatku posledného skutočného prezidenta a štátnika. Prezidenta a štátnika s krásnym rétorickým prejavom, múdrosťou, ľudskosťou a skromnosťou.
Ak človek verí v lásku, verí v múdrosť, verí aj v seba dokáže zmeniť všetko k lepšiemu. Netreba sa len vzdávať. Láska je zmyslom života a zmysel života je v láske.
 
autor: Eddie W. Nicholas , V Bratislave 15.11.2020 o 22:15 hod

Čo znamená byť mužom?

09.01.2023

Byť silný a zodpovedný, aby sa na neho rodina vždy mohla spoľahnúť. Muž by mal byť múrom medzi rodinou a vonkajším svetom. Byť mužom znamená vždy stáť pri rodine. Byť ochranca, aby rodina vedela, že ak sa čokoľvek stane, on tam bude. Ak by mala rodina „spadnúť“ vie sa postarať. Byť mužom znamená prevziať zodpovednosť. Nielen za seba, ale aj za ženu, deti a [...]

Som Slovák a Čechoslovák a preto:

27.10.2022

Som Slovák a Čechoslovák a preto: – budem oslavovať Sviatok všetkých svätých (Dušičky) a nie Hallowen, nezapaľujem tekvicu, ale sviečky a kahance – budem oslavovať Štedrý večer a nie Santa Klausa, Šibačku a nie vajíčkobranie… – budem sa hrdo hlásiť k našim slovanským zvykom a tradíciám a budem ich učiť aj svoje deti a ďalšie pokolenia [...]

Viete prečo dnešné vzťahy netrvajú večne?

24.09.2022

VIETE PREČO DNEŠNÉ VZŤAHY NETRVAJÚ VEČNE? 🌹Pretože honba za úspechom je pre nás dôležitejšie ako naše vlastné šťastie. Pretože venujeme viac pozornosti svojim telefónom ako partnerom. ❤️Môžeme hovoriť ako závidíme starým ľuďom držiacich sa pri prechádzke mestom, ako sa držia za ruky, keď naše srdce nevidí viac ako pred svoj vlastný nos. 🌹Rodičia nemajú [...]

nevidiaci, Levoča

Nevidiaci v dnešnom svete: ohrozuje nás čoraz viac nástrah a prekážok

24.04.2024 09:00

Zrakovo postihnutí vyzývajú projektantov a investorov verejných projektov, aby sa na svoje diela dívali aj z pohľadu ľudí bez zraku.

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00, aktualizované: 08:59

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny v RTVS sú na dosah. Má Šimkovičová meno nového riaditeľa? Zákon by mohol naraziť na Čaputovú

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Eddie W. Nicholas

Láska je jediným skutočným zmyslom života

Štatistiky blogu

Počet článkov: 110
Celková čítanosť: 394158x
Priemerná čítanosť článkov: 3583x

Autor blogu